برای اطمینان و ایمنی سازی مخازن بهتر است که سایبانی مناسب برای مخازن گاز مایع تعبیه شود.

حالا چه سایبانی برای مخازن گاز مایع مناسب است ؟

سایبان باید به گونه ای طراحی شود که جلوی تابش نور خورشید را بگیرد و مخزن در زیر سایه سایبان قرار گیرد،این کار باعث میشود که در تابستان از گرم شدن بیش از حد مخزن جلوگیری شده و فشار مخزن در حد نرمال بماند.

سایبان برای اطمینان حتما باید گزاشته شود،بسیاری از خریداران سهل انگاری کرده و سایبان نمی‌گذارند مخازن که سایبان ندارد در معرض خطر بیشتری نسبت به مخزن با سایبان هستند در مخزن هایی که سایبان ندارند تابستان ها باید بیشتر به مخازن توجه کرد تا در صورتی که فشار زیاد شد با خالی کردن هوای داخل مخزن از خطر جلو گیری کرد اما در مخازن که زیر سایبان هستند نوسان فشار وجود دارد اما خیلی کم تر.

همان طور که در تصویر مشاهده میکنید اطراف سایبان باید باز باشد به هیچ وجه نباید مخزن گاز را در فضای بسته مانند اتاقک یا انباری قرار داد همیشه باید مخزن در فضای باز قرار گرفته تا در صورت نشت گاز گاز بسیار سریع با هوا مخلوط شده و خطر کاهش یابد اما در مواقعی که مخزن نشتی داشته باشد و در جای بسته باشد بسیار خطرناک است.و تا حد امکان از سازه دور تر باشد مانند گوشه ی حیاط،یا بغل درب حیاط که فاصله با سازه باشد.و همچنین باید سکوی بتنی صاف به ارتفاع چهل سانت از زمین ساخت و سطح آن راتراز کرد تا مایع درون مخزن صاف بماند و به داخل رگلاتور نرود در صورتی که گاز مایع به درون رگلاتور برود پرده درون رگلاتور پاره شده و رگلاتور کارایی خود را از دست میدهد،وظیفه رگلاتور این است که گاز مایع را به صورت هوا وارد لوله کشی گاز میکند.

حالا برای بهتر عملکرد مخازن در زمستان باید چه اقداماتی انجام شود ؟

محدوده کاری این مخازن تا منهای بیست درجه است،در زمستان فشار درون مخزن به دلیل سرما کاهش میابد پس همان طور که در زمستان راه حل های برای رساندن فشار به حد نرمال وجود دارد در زمستان نیز وجود دارد.

این مخزن ها در زمستان افت فشار پیدا میکنند اما یخ نمیزنند،چون درون مخزن گاز مایع فشار وجود دارد و این فشار مانع از یخ زدگی میشود.

در زمستان بهتر است که دور مخزن را عایق کاری (پشم شیشه) کرد.

تا از افت فشار جلوگیری شود.در هنگام خرید بهتر است که مخازن را خوابیده سفارش داد،مخازن خوابیده بهتر از مخازن ایستاده در زمستان عمل می‌کنند.

ما تمام راه و حل های استفاده ایمنی این مخازن را میگوییم تا با رعایت شما عزیزان و عدم سهل انگاری خطر این مخازن را کاهش داد و به درستی استفاده کرد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *